Jawatan Kosong Majlis Amanah Rakyat (MARA) Oktober 2022 ~ Gaji RM1,352 – RM4,003 / Kelayakan Minima PMR Layak Memohon!

Kongsi Artikel Ini

MARA

Majlis Amanah Rakyat (MARA) merupakan sebuah agensi di bawah Kementerian Pembangunan Luar Bandar (KPLB) mempelawa Warganegara Malaysia yang mempunyai ciri-ciri modal insan yang berilmu, berkeyakinan, berintegriti, kreatif, inovatif, komited dan mempunyai kecemerlangan peribadi untuk menjawat jawatan yang diiklankan.




Lepasan SPM, STPM, Diploma dan Ijazah yang memenuhi syarat ditetapkan adalah dipelawa untuk memohon jawatan secara kontrak dalam pelbagai skim perkhidmatan di pusat-pusat pentadbiran MARA seperti diiklankan.

Semak syarat kelayakan dan info lanjut jawatan seperti yang dipaparkan pada halaman TriviaMy.

Isi Kandungan

MAKLUMAT JAWATAN


  • Nama Majikan: Majlis Amanah Rakyat (MARA)
  • Lokasi Kekosongan: Sarawak
  • Tarikh Tutup Permohonan: 31 Oktober 2022

Berikut adalah senarai jawatan yang ditawarkan buat calon yang berkelayakan:



  1. Pembantu Tadbir (Perkeranian/ Operasi) Gred N19
  2. Pemandu Kenderaan Gred H11

MARA

SYARAT KELAYAKAN




Sekiranya anda merupakan calon yang memiliki kelayakan dengan Ijazah, Diploma, Sijil Persekolahan (SPM, STPM, “A” Level, Pra-Universiti) atau Kelayakan Professional yang diiktiraf adalah di pelawa untuk mengisi kekosongan jawatan yang dinyatakan di atas. (Sila rujuk syarat kelayakan di bawah terlebih dahulu)

Berikut adalah syarat utama untuk memohon jawatan kosong MARA :

  • Warganegara Malaysia
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjuk BM pada peringkat SPM/SVM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan



MARA

 

CARA MEMOHON


Pemohon hanya dibenarkan untuk memohon satu jawatan sahaja.

Permohonan hendaklah dibuat dengan mengisi Borang Permohonan Jawatan Kosong MARA beserta resume ke alamat PEJABAT MARA NEGERI SARAWAK.

  • Muat turun Borang Permohonan di sini : KLIK SINI




Salinan sijil-sijil kelayakan yang disahkan oleh pegawai kerajaan dari kumpulan Pengurusan dan Profesional dan lain-lain keterangan peribadi dan hendaklah dibawa bersama semasa menghadiri temuduga. Permohonan yang lewat diterima atau tidak mematuhi peraturan yang dinyatakan akan ditolak.

MARA

Leave a Comment